dimarts, de juliol 29, 2008

SENTO CURIOSITAT - BONDIA 29/07/08


NATURLÀNDIA PREN FORMA.

Així és com ens ho presenten des de la Corporació Comunal Laurediana. Total, tant sols es tracta de 17 milions de euros de res, i la meitat ho pagaran “particulars”... “Una cena”, com deia un bon amic.

Es curiós, a Sant Julià passem de exhibir animals protegits a matar-ne d’altres. Aquests, desprotegits.

M’explico :

Volem cuidar animals i ensenya’ls a tothom en llocs tancats, que dubto molt els agradi als animalets en qüestió, a matar-ne d’altres just al costat mateix.
Ja tinc coneixement de que la tirada al colom ha estat suspesa per l’organització (al menys es el que ens han explicat, fonts Comunals). Es veu que no troben coloms, disposats a servir de diana. Es que la feina cada cop esta més difícil ...

El que vull dir amb el meu comentari es que al Comú de Sant Julià, tant li dona una cosa com l’altra. Mentre doni beneficis, ja els esta molt bé. El que hem demano es el benefici que pot aportar Naturlàndia ?
Que per cert, crec que s’hauria d’escriure amb accent a sobre de la “a”, o no ? El que faria que tots els “magnífics” cartells i anuncis repartits per la zona fossin erronis i Naturlàndia s’hagués de pronunciar “ Natur-lan-día”... Perquè ens entenguem...

No entenc tampoc massa l’anunci de la distància a recórrer fins arribar al lloc en qüestió : 8 kilòmetres ? Fins on ? Al camp de tir ? Al Conangle ?
Si us plau... No enganyeu més al personal.
Aquestes distàncies anunciades em recorden un tema, a l’estat veí:
Als estrangers els proposen un vol barat a l’aeroport Nord de Barcelona, que es troba a Girona, o a l’aeroport Sud de Barcelona, que es troba a Reus. Total, 100 kilòmetres amunt o avall ...

Reconec que hem faig una mica pesat amb el tema Naturlandés (aquí l’accent el poso en un altre lloc, no vindrà d’aquí ...).
No tant pesat però com els amics de la Rabassa o la plataforma Rocafort. Aquests si que no paren ...

I de que serveix tanta queixa ?
Doncs de res, la final, faran el que “els roti”.
Per quin motiu ?
Encara no ho tinc massa clar.

El que si tinc molt clar es el que “nosaltres”, i dic per “nosaltres”, un Comitè parroquial del PS, que aleshores si semblava un Comitè Local. En unes eleccions Comunals, de ja fa uns quants anys, en les que dèiem molt clar el que volíem per Sant Julià. I el que volíem no s’aproximava ni de bon tros al que ens estant oferint.
Però no ens varen votar.
El poble, i els amics de la Rabassa, i el grup Rocafort, van votar una altra opció.
Una opció que segons alguns :
Es una bona persona, m’he l’estimo molt, em cau molt be, el “Señor Pintado no me aumenta el alquiler ...”
Sons aquestes, algunes de les explicacions que m’han donat, no m’ho invento.

Doncs senyors, a “tragar” amb el que heu votat, que a mi no se si em tornareu a “veure”.

Amb tot plegat, el que no entenc ( o no vull entendre, o no vull creure, o no vull acceptar), es que si en aquests precisos moments en els que estem en crisi, estem en situació de fallida, en situació de suspensió de pagaments ... Per resumir : Molt “fotuts”, econòmicament parlant...
Quina necessitat tenim de tot això ? Quins interessos “ocults” s’amaguen darrera de totes aquestes “macro infraestructures”, que no necessitem ?

No seria millor fer quelcom a dins del nostre poble ? Al centre de la nostra parròquia ? Ens importa tant poc que el comerç vagi tancant portes ?

Si us plau,
Que no em contesti ningú que al centre del poble ja hi tenim la “carpa” i les “firetes”, que el meu humor i la meva paciència té un límit.

En aquests moments no se si tinc la “depre” post-vacacional o he arribat al límit de la meva capacitat de comprendre les coses, però reconec que ja no hi entenc res.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.