dijous, de desembre 28, 2006

SENTO CURIOSITAT 7

ELS BLOGS D’INTERNET.


Ja fa uns quants dies, en un conegut bloc d’opinió d’internet del nostre país, un usuari escribia un comentari que feia referència a la meva persona.
Deia, més o menys : “...Tu Miquel, no has parlat mai del Bloc en cap escrit dels que fas...”.
Quan el vaig llegir, no li vaig donar cap mena d’ importància, ni cap valor. Vaig pensar : perquè tinc que parlar d’aquest tema ?, a qui li importa que jo en parli ?, quin interès pot tenir ?.
Passat ja un temps, i veient les nombroses entrades i comentaris apareguts i l’interès que hi mostra molta gent, i sobre tot veient la repercussió que te aquest bloc, he canviat d’opinió i penso que n’he de parlar.
Jo no crec, com diuen alguns, que fer els comentaris anònims sigui de covards, precaució no vol dir covardia. Opinar i comentar “la jugada”, encara que sigui anònimament, no es covardia. Hi ha moltes coses que no es poden dir, signant amb nom i cognoms. Però que s’intueixen, es coneixen, i es volen compartir.
Es cert que també hi ha gent que entra al Bloc a insultar, a perjudicar, a mentir, o senzillament a fer el ximple ... es inevitable, de rucs n’hi ha per tot arreu, fins i tot en actes culturals, esportius ...
En un camp de futbol, per posar un exemple, també hi entra de tot, i tots són anònims, hi ha gent correcta, gent que crida, gent que en gaudeix, gent que pateix ... i “animals”, que també hi entren. Però no perquè entrin aquests animals hem de tancar el camp de futbol, o prohibir-lo.

Sento curiositat per saber:

Quants polítics llegeixen el Bloc ?.
Jo no ho trobo malament, com pensen alguns.
Quants polítics hi participen ?.
Tampoc no veig perquè no haurien de fer-ho.
Quantes coses s’aprenen llegint aquests blocs ?.
Jo n’he après unes quantes, de bones i de dolentes.
A qui fa mal un Bloc d’opinió ?.
Només a aquell que no deixa opinar, a aquell que no suporta que el critiquin, a aquell que te coses a amagar.

En definitiva, penso que els blocs d’opinió són bons i per això en parlo avui. I el Bloc en qüestió al que faig referència sense citar-lo, és molt bo, i molta gent el coneix i hi intervé.
Atentament,
Miquel CALSINA GORDI.

1 comentari:

Tomàs ha dit...

Hola Miquel,

et felicito per aquest article i penso que el comparatiu amb les persones que entren en un camp de futbol ha estat molt encertat.

Salutacions,

Tomàs Pascual Casabosch