dimarts, de juny 30, 2009

SENTO CURIOSITAT (BONDIA) - ESTACIONAR A SANT JULIÀ.


PERQUÈ APARCAR EL VEHICLE SURT TANT CAR A SANT JULIÀ DE LÒRIA ?

Vaig posar aquest comentari al facebook i alguns amics em varen contestar el següent :

Per mantenir el Tobotronc.
Per mantenir Naturlàndia.
Per pagar els poquets funcionaris que tenim.
Perquè algun il·luminat es pensa que és una gran metròpoli.
Perquè es gestiona com si fos una empresa privada.

En principi, Naturlàndia i el Tobotronc haurien de ser finançats per els accionistes, si és que en troben. I teòricament, obtenir-ne beneficis ...

(Un cop superat l’atac de riure, continuo amb l’escrit).

De funcionaris en tenim uns quants i de il·luminats també.
Però, vet aquí que el darrer comentari s’aproparia bastant a la realitat :
“Es gestiona el Comú com si fos una empresa privada”. I en una empresa privada s’ha de procurar que totes les seccions estiguin auto finançades.

Un ex Ministre de Finances i ex Conseller de Comú de Finances ens va deixar un mal “llegat” a la parròquia de Sant Julià de Lòria. A banda de la tributació desorbitada.
Aquest era que el Departament de circulació s’havia de auto finançar, com si es tractés d’un departament qualsevol d’una empresa privada qualsevol.

Quins ingressos podia tenir un Servei de circulació ?

Doncs, les sancions i l’aparcament. ( “A saco Paco, va concloure el ex”).

Quedi constància que jo no estic en contra de que es sancioni un vehicle mal estacionat o que no ha pagat el seu parquímetre corresponent, tampoc estic en contra de pagar per estacionar encara que demanaria algun que altre aparcament gratuït.
Quedi constància també que no tinc absolutament res en contra dels agents de circulació, ja que ells es limiten a complir unes ordres i respectar unes “tarifes”.
(El que no m’agrada massa és la discriminació que fan a l’hora de sancionar uns vehicles si i d’altres no. I aquí no acceptaré cap mena de rèplica, doncs en tinc una prova fotogràfica).
El que estic en contra és en que el preu d’aquestes sancions i el preu del parquímetre siguin exagerats, desorbitats i fora de lloc.
Una sanció de 60,10 euros per estar mal estacionat em sembla excessiu, si el vehicle no dificulta la circulació i no ha de ser retirat amb la grua.
Una hora d’aparcament a l’aire lliure per 0,90 euros o la zona blava a 1,50 euros/hora, ho trobo totalment fora de lloc en una parròquia com és la de Sant Julià de Lòria. Amb aquests preus no contribuïm massa a que la gent ens visiti i no ajudem gaire als que treballen a la nostra població.

D’una banda, la oferta que podem donar als nostres visitants no es correspon amb el que els estem cobrant per estacionar el seu vehicle. I d’altra banda, un treballador no pot pagar cada més els 150 euros que li costarà estacionar el seu vehicle.

Penso que és intolerable que la parròquia d’Andorra que ofereix menys atractius al visitant, a banda de la Festa Major i alguna que altra “fireta”, sigui precisament la més cara del país en sancions i estacionament.

Si fem la comparativa amb les altres parròquies, del preu per estacionar en zona blava, veurem que no es correspon en absolut amb la realitat “oferta-demanda” :

Sant Julià de Lòria = 1,50 euros.
Canillo = 1,40 euros.
La Massana = 1 euro.
Les Escaldes = 0,60 euros.
Ordino = 0,46 euros.
Encamp = 0,45 euros.
Andorra la Vella = 0,45 euros.

I no em val la excusa de que estacionar de nit és gratuït, doncs els visitants els volem de dia, no de nit.

M’agradaria aprofitar l’avinentesa per demanar “un poquito de por favor” als responsables del Comú de Sant Julià de Lòria, amb una rebaixa en els parquímetres i en les sancions.
Un mal llegat de un ex Ministre i ex Conseller comunal és de molt fàcil solució.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.