dimarts, de setembre 18, 2007

SENTO CURIOSITAT 45

DE LA FESTA DE LA CERVESA A LA VILA MEDIEVAL.


Quant surti publicat aquest escrit ja s’ haurà “consumat” la festa de la cervesa, amb no se quants milers de visitants, i ja s’ hauran “consumit” no se quants litres de cervesa.
Aquest any, sembla que ningú s’ha queixat, es curiós.
I dic només sembla, perquè la premsa, fins al moment, ho ha trobat molt be i no ha comentat les denúncies i queixes dels veïns de la zona.
I dic que es curiós, perquè els errors i els abusos a l’ hora d’ organitzar aquesta festa, han estat els mateixos de sempre, però tothom ha callat.
S’ha repetit l’exclusivitat en la venda de la cervesa i els restauradors aquest any no han obert la boca. Al contrari, ha augmentat el nombre d’expositors del sector de la restauració.
Enguany, s’ha cobrat entrada per accedir a la carpa, com si es tractes d’un espectacle, i ningú s’ha queixat.
S’ha tornat a barrejar una festa de la cervesa amb “farra”, gresca i soroll nocturn.

¿ Que te a veure la cervesa amb una “discomovil” fins a altes hores de la matinada ?.
Això es equiparar la festa de la cervesa, a un grandiós “botelló”, això si, aquest “controlat” pel Molt Honorable.
I contra aquest “gran botelló”, ningú ha mostrat la seva disconformitat.

Com s’ explica aquesta sèrie de contradiccions ?.

Molt senzill, es el mateix que succeeix amb totes les accions que es fan i es desfan en el nostre país. Es la manera d’actuar del Govern liberal, es la manera d’actuar del Comú Lauredià, també liberal:

Quant es fa quelcom en contra de l’opinió d’ algú, d’un col·lectiu, d’un poble, d’un barri ...
Pensen:
“Es igual, pensen : només es queixaran una vegada, la primera, i endemés massa tard i molt poquet ...”.
Després ja podem fer el mateix tantes vegades com creguem convenient, doncs la gent ja ho ha pres com un costum, ho ha assumit com a normal, i ja no passa res.
Es una manera de fer el que et dona la gana, amb molt de “morro”.
Però funciona ..., i si funciona perquè no repetir-ho amb totes les actuacions.

Superat doncs el “impossible” conflicte de la festa de la cervesa, doncs les queixes son nul·les, ara vindrà el torn de la vila medieval.

I aquesta activitat si que no la criticaré pas. Aquest si que es un veritable acte popular, pensat per atraure gent, pensat per a tothom, i efectuat al carrer, amb teatre, atraccions, musica, mercat... mes cultura i menys “farra”, i el que desitgi prendre una “canya”, perquè no ?. També pot fer-ho.

Aquesta es la mena d’activitats que s’han de fer per atraure visitants, per activar el comerç de la parròquia, i no “farres” de cervesa que no aporten cap benefici per a ningú, a banda dels venedors de “birra”.
Espero no obstant que la vila medieval no vagi acompanyada de discomovil i altres espectacles nocturns.

NOTA : La cervesa m’ agrada molt. Que no deixin dormir als veïns no.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.

3 comentaris:

David Gálvez Casellas ha dit...

Bones, Miquel,

Avui mateix t'he vist pel carrer i m'he presentat. Feia molt que et llegia a la premsa i et veia passar amunt i avall per Sant Julià, però mai m'havia decidit a saludar-te. I si ho he fet ha estat justament per dir-te que l'article m'havia sembla molt encertat. Has expressat amb encert algunes idees que potser jo també he tingut algun cop. Ara et busco a Internet i descobreixo el teu blog.

Penso que no és veritat això que dius que ningú no s'ha queixat. Tu saps molt bé el que diu la gent del carrer. Hi ha opinions per tots els gustos. L'altre dia, per exemple, l'amo d'un bar proper m'explicava que a ell la Festa de la Cervesa li va portar negoci perquè curiosament molta gent --que no entrava a la carpa, però va venir a Sant Julià per "l'ambient"-- va anar al seu bar a beure xupitos. Això era --per a ell-- la part positiva. La negativa eren els grups que feien "botellón" i merder a l'aparcament del Prat Gran (com vaig poder comprovar l'endemà el matí en retirar el cotxe: a les pixades dels bebedors de cervesa s'hi sumaren les dels bebedors de "botellón").

Ah, i parlant de pixades, no van ser exclussives de l'aparcament sinó que l'endemà s'ensumàvem pertot arreu.

Un detall: a la una de la matinada ja vaig tenir l'honor de veure des del balcó com un parell de joves, tot just baixar del cotxe per anar a la Festa, em dedicaven una baixada de pantalons amb exhibició de membre pixaner. Segur que als de la Catalana Occidente no els va fer cap gràcia que els dos energúmens fessin les seves evacuacions a la seva entrada.

Jo vaig tenir la precaució de baixar a tancar bé la porta d'accés al meu edifici perquè un altre any ja ens vàrem trobar a primera hora del matí amb que uns quants "despistats" havien confós el portal de casa amb un mingitori: pixades, burilles, ampolles buides de cervesa...

També vaig tancar els porticons de les finestres (no per les pixades, que no arriben al segon pis, sinó pel soroll).

I abans havia baixat a despenjar la bicicleta que encara portava a la part del darrere del cotxe, no fos cas que a d'altres energúmens o "despistats" (si a la una aquell parell ja anaven ben carregats, com per imaginar-se'ls a les quatre) els donés per esbarallar-s'hi.

Inicialment m'havia plantejat anar-me'n de cap de setmana ben lluny. Després vaig pensar anar a casa dels meus pares que viuen muntanya amunt. Però finalment vaig decidir resistir. És trist que cada cop que hi ha Festa Major o Festa de la Cervesa a la gent li agafin ganes de fotre el camp, no?

Ep, i consti que jo tampoc no tinc res contra la cervesa.

I em despedeixo, com tu sols fer-ho, amb una senzilla pregunta: cal començar la festa UN DIJOUS?

Miquel Calsina Gordi ha dit...

David,
He fet servir avui a la ràdio alguns dels teus comentaris, sense donar cap nom, espero que no et molesti.
Desgraciadament, als organitzadors d' aquestes festes no els molesta el soroll, doncs viuen lluny, ni la bruticia, doncs quan s' aixequen del llit ja esta tot net. Menys els voltants de la carpa, que es un urinari de gossos permanent.

David Gálvez Casellas ha dit...

No, evidentment que no em molesta que hagis fet servir algun dels meus comentaris. D'altra manera no els penjaria en un fòrum públic signats amb nom i cognom. És més, si alguna idea llançada per l'un, l'altre o el de més enllà servís per alguna cosa, ja m'està bé. El nom de qui opina és el de menys, el que compta és l'opinió. Ànims i fins la propera.

D.