dimecres, d’octubre 11, 2006

El carril bus (segona part)

EL CARRIL BUS.

Pont del Pilar:
Era quan realment necessitàvem del carril bus, el dia ideal per deixar el nostre vehicle a casa i agafar el bus, encara que haguéssim de caminar una estona. Fins i tot haguéssim agraït la passejada.
Doncs no, l’agència de mobilitat, en un moment d’inspiració, va decidir eliminar-lo i deixar el carril per als vehicles particulars. Al meu entendre, no en tenen ni idea.
Senyors de mobilitat: la resta de l’any, si no hi ha cap pont, aqüeducte o festa especial, el carril bus no el necessitem absolutament per res. Es que encara no se n’han adonat ?.
Amb el nou vial de la Margineda, encara que no estigui precisament pensat amb el cap, ja en tenim prou, ja no fem cues...
Actualment el problema circulatori només el tenim per travessar Sant Julià de Lòria, (problema que no solucionarà Govern amb la desviació prevista, túnels inclosos), i a l’avinguda Tarragona a Andorra la Vella.
Per travessar la parròquia de Sant Julià la única solució es una via directa, amb un sol túnel i completament per fora de la vila, no es trenquin mes el cap amb desviacions per dintre.
Per passar l’avinguda Tarragona, la única solució es eliminar el carril bus i fer un pas subterrani davant l’estació d’autobusos, com ja estava previst.
Ja se que no fa gaire bonic, però l’únic que funciona a tot arreu del mon son els passos elevats o soterranis, no les rotondes.
Tornant al carril bus, ja han decidit per on ha de passar ?.
Amb tants canvis, mala senyalització, ratlles discontinues, continues... ens estem tornant bojos, ja no sabem per on passar. Els turistes, com que ni se n’adonen no tenen cap problema: directament pel carril bus.
Com que no tindran mai el valor suficient per eliminar definitivament el carril bus: els demanaria una millor senyalització, i sobretot, que quan hi hagi un pont no el toquin.



Atentament,

MIQUEL CALSINA GORDI