dilluns, de setembre 10, 2007

SENTO CURIOSITAT 44

LA DEPENDÈNCIA INDEPENDENT.

L’opinió del diari s’ expressa només als editorials, al menys això es el que diuen totes les publicacions. Imagino que el baròmetre (el puja, baixa o es manté, o el noms propis com l’ anomenen ells), forma també part de l’ editorial d’un diari, ja que no va signat i així ho he d’ entendre.

He de creure doncs que es l’editorial d’un diari del passat dia 2 de Setembre, la que es demana, no sense un cert to de burla, quina es la meva dependència independent. Evidentment, no es tracta del diari que estant llegint, tampoc importa massa de quin diari es tracta.

Senyor editor, si tant l’interessa saber quina es la meva dependència, amb molt de gust li explicaré.

La meva dependència es la de tota la gent d’ una parròquia, la de Sant Julià de Lòria, tant si em va votar en les darreres Generals ( O en les Comunals) com si no va fer-ho, i tant si podia votar com si no podia fer-ho.
La meva dependència es una vila que ha quedat totalment en l’oblit, que ha perdut vida i visitants i que ha guanyat en “farres” i firetes (la propera, molt aviat).
La meva dependència es la gent del meu poble que em saluda, em demana i m’ explica coses. I també la que no em saluda, i també la que ni tant sols em coneix.
La meva dependència es intentar que es facin les inversions amb sentit comú i no amb ”el sentit del Comú”.
Que s’ inverteixi per la parròquia i sobretot, a dins de la parròquia.
La meva dependència es que la relació entre els governants i els que no governen sigui un diàleg, i no el que s’ ha convertit actualment : un “jo faig el que vull i tu t’ aguantes”.
La meva dependència es la d’ intentar fer les coses senzilles que la gent realment necessita, sense favoritismes, sense comprar cap vot, i sense fer fora al que no pensa igual que jo ( o deixar-lo de banda , que de fet es el mateix).

Senyor editor, no cal que li busqui tres peus al gat intentant trobar dependències estranyes, i molt menys en el meu cas. El que importa no es trobar la dependència independent, com vostè diu, sinó entendre el que la independència vol dir:
“No estar sotmès a la autoritat dels altres, segons el diccionari.”
Jo hi afegiria que, en política, un independent esta sotmès però, a la autoritat de tots els residents, habitants, ciutadans ...
Un independent, per mi te doncs encara mes dependència que un militant, afiliat, manat, subordinat, o com el vulguin anomenar. Ja que aquest sempre es pot amagar a l’ombra del seu partit. En canvi un independent sempre ha de donar la cara.
No cal doncs dependre de ningú en especial però si de tothom en general.

Ja per acabar, senyor editor:
Sento curiositat per saber:
Quina es la seva dependència de diari independent ?.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.

1 comentari:

Ningú és Perfecte ha dit...

Hola Miquel
FA dies que into posar-me en contacte amb tu
Truca'm a la ràdio si et plau
732000