dijous, d’octubre 26, 2006

morosos

ELS MOROSOS DELS IMPOSTOS.

En data 22/09/2006, ens deia el Ministre de Finances:

“...empreses sense activitat deuen més d’un milió d’euros a l’executiu per impostos impagats...”.
Evidentment, no podia tractar-se dels impostos indirectes, doncs es començaran a pagar al 2007.

Ara, a data 17/10/2006, només ha passat un mes; des de el mateix Ministeri s’ ens diu:

“les Societats tenen pendent de pagar al Govern més de 5,5 milions d’euros en tributs”.

No pot tampoc, tractar-se encara d’impostos indirectes.

Sembla evident doncs que estem parlant d’un altre impost, el de radiació d’activitats comercials.

Buscant al Bopa, trobem que:

-Per l’any 2005 el deute era de 1.769.555,73 euros.
-Per l’any 2004 el deute era de 1.694.867,46 euros.
-Per l’any 2003 el deute era de 1.586.939,21 euros.

Total : 5.051.362,30 euros, només per aquesta taxa.

Hem de suposar que els deutes anteriors al 2003 ja han prescrit. Encara que tampoc ningú va anar a cobrar-los. Han estat doncs, perdonats.
Ara, ja no es vol seguir perdonant i Govern ja ha portat a executar deutes per valor de més de 2,5 milions, (al menys es el que ens diuen).
Encara que personalment dubto que a Batllia es pugui assumir aquesta tasca. (prou feina tenen ja).

Aleshores, em pregunto:
si totes aquestes empreses son identificables, i també ho son els seus propietaris, perquè no s’intenta passar a cobrar directament ?. I si no es així, les que no tinguin activitat ni obertura comercial, doncs, perquè no es donen directament de baixa i ja està ?.

Val a dir que el mateix passa amb els impagats de la taxa sobre la tinença de vehicles, mai s’ els ha reclamat personalment res. I no parlem dels deutes a la Cass, deutes a Sta, deutes a Feda, (aquí, encara et poden tallar la llum o el telèfon...), deutes als Comuns pel Foc i lloc, aigua, recollida de deixalles, etc... A quan ascendeixen tot plegat ?.
També podria extreure les dades del Bopa, però no en tinc ganes.

Si tot això, es d’aquesta manera amb el que fa referència a les taxes, què passarà amb els impostos Indirectes ?, i amb els impostos Directes a les Societats ?.

“Mon Dieu, quel merder”...

Amb els NRT que no s’han recollit ..., les activitats comercials de les que no s’ha declarat l’ inici d’ activitat ..., les variables que no s’han comunicat per al corresponent càlcul de mòduls ..., els impostos indirectes per serveis prestats per empreses estrangeres que tampoc s’han declarat...

En definitiva, es un País de morosos, sense cobrador del frac.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.

divendres, d’octubre 20, 2006

SUPLANTACIO

EL PERILL D’INTERNET.

Gairebé tothom avui en dia entra cada dia a Internet o al correu electrònic, per jugar treballar, consultar... Es molt pràctic, econòmic i es una eina que actualment , no ens en podríem estar sense ella.

Però es un mitjà perillós, i no parlo de pornografia infantil, delictes majors o temes d’aquesta índole.

Parlo de persones amb mala “baba”, que aprofiten aquest mitjà per continuar amagant la seva covardia, i suplantant d’altres persones que sempre donen el seu nom i el seu cognom.

No cal que expliqui que l’escrit publicat el dilluns en un mitjà nacional, no em pertanyia. Penso que les persones intel·ligents ja es van adonar que no era meu.

No tinc que disculpar-me doncs de res, però si em veig en l’obligació d’avisar a tothom que tingui molta cura amb Internet i els correus electrònics. I amb aquest comentari tampoc pretenc interposar-me en altres assumptes de més ressonància actualment.

Per acabar, només un comentari:
A tots els covards, ANEU A FER PUNYETES...

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.

diumenge, d’octubre 15, 2006

Plaça Laurèdia

QUAN DE TEMPS DURARÁ LA PLAÇA LAURÈDIA ?

Per aquells que ho desconeguin, aquesta es troba situada a Sant Julià de Lòria, entre la “desembocadura” de les carreteres de Nagol i la Rabassa, flanquejada pels bancs: Andbanc, Mora i Crèdit (abans Caixa). Es una mena de gran rotonda, sense arribar a ser-ho.

Actualment es la provocació de grans retencions, el malson per als agents de circulació. Inici o final del carril bus. Es, on han de girar tots els bus exprés i autobusos escolars, a mes de tots els vehicles en direcció a les dues carreteres abans esmentades. On els vehicles procedents d’aquestes dues vies han de decidir si van en direcció a Andorra la Vella o a Espanya.

La sortida, direcció Espanya, s’ha d’emprendre pel mateix carril del bus, es el mateix d’entrada i de sortida. La incorporació a l’avinguda Francesc Cairat en aquesta direcció es fa de costat, només amb la mala visibilitat del retrovisor dret i amb els vehicles baixant sense aturar-se. Molt perillós si l’agent de circulació no els atura completament.

En poques paraules: en 1 sol carril passa el bus exprés, altres busos, camions, vehicles que van a la carretera de Nagol i la Rabassa, vehicles que surten de dites carreteres i tots els vehicles que entren i surten de la vila.

Aviat, al mateix encreuament s’incorporaran tots els camions que aniran a descarregar als abocadors, a l’anada i a la tornada, juntament amb els camions que aniran a les noves construccions d’Aixirivall, un cop aixecada la moratòria.

Aviat el carril bus, multiserveis, o com el vulguin anomenar s’ampliarà direcció Espanya, eliminant totes les places d’aparcament de la plaça en avall, cap amunt ja fa dies que no hi són. Per on passarà a l’alçada de dita plaça ?.

Aquesta plaça es també l’entrada a la Vila, tant pels que baixen com pels que pugen i quant tenim alguna celebració, diguis Festa Major, Vila Medieval i altres... es converteix en la única entrada a la Vila. Provocant les cues quilomètriques d’entrada al País, que tots hauran patit, per exemple alguns diumenges al vespre. Tothom es demana, quan puja el diumenge, perquè a partir d’aquesta plaça ja no hi ha retenció.

Per tots aquests motius veig el futur de la placa Laurèdia molt negre, mes ben dit no li veig futur. Penso que molt aviat desapareixerà i perdrem una plaça mes, que jo considero emblemàtica, encara que no sigui de les mes velles.

Si tinguéssim un vial directe, per fora de la parròquia, completament per fora, no per sobre del riu, ni entrant i sortint de la muntanya Rocafort, segurament no hauríem de prescindir d’aquesta plaça.

Un sol vial, amb dues bones entrades a cada extremitat de la parròquia i dos bons aparcaments, un a cada costat, ens permetria fins i tot fer l’avinguda Verge de Canòlich peatonal. Permetria a tots els fronterers passar directament, sense aturades i no creguin que perdríem mes turistes, potser fins i tot provocaria l’efecte contrari.

Aquesta es la meva opinió, que no s’esveri ningú.
Quin seria el cost d’aquesta infrastructura ?, no ho se !, però si que se el cost de la desviació prevista a Sant Julià, expropiacions incloses.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.

dijous, d’octubre 12, 2006

Al Sr. Tomàs Pascual

AL SR. TOMÀS PASCUAL, PER AL·LUSIONS:

Només quatre ratlles per explicar-li que ha de llegir millor les noticies que es publiquen als diaris i no tant sols els meus escrits, que veig que tampoc els entén.
Efectivament demano la dimissió dels “professionals”, com vostè diu, que transmeten el resultat d’un estudi encomanat per la Cass.
Demano la dimissió perquè es permeten donar exemples que no surten a dit informe.
L’ informe econòmic de KPMG, en cap moment ni tan sols insinua el fet de retardar les jubilacions, només diu que a l’any 2.023 seran mes elevades les despeses que els ingressos.
Dir que hauríem de retardar la data de jubilació es un “exemple” personal de la Sra. Cabot i el Sr. Fernandez. Sinó, torni a llegir l’article del diari d’Andorra o demani la gravació de la roda de premsa del Consell d’administració de la Cass.
En aquest cas doncs, es veu clar que la Sra. Cabot no es va limitar a transmetre un resultat, sinó a fer-ne una “consideració” personal.
A mi em resulta completament indiferent, si un representant al Consell d’administració de la Cass hi es escollit pels assalariats o nomenat per Govern ..., a vostè Sr. Tomàs sembla ser que no... , encara em resulta mes indiferent si es verd, groc o vermell... , però si utilitza la Cass per fer política, encara em dona mes motius per demanar la seva dimissió.
La meva reacció no es la del NO, no pretengui barrejar conceptes... la meva reacció es demanar la dimissió de qui s’extralimita en les seves funcions i ofèn als treballadors que cotitzem a la Cass ...
Si diu molt be en canvi Sr. Pascual, que el temps posa tot al seu lloc, amb això si que hi estic d’acord.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.

dimecres, d’octubre 11, 2006

El carril bus (segona part)

EL CARRIL BUS.

Pont del Pilar:
Era quan realment necessitàvem del carril bus, el dia ideal per deixar el nostre vehicle a casa i agafar el bus, encara que haguéssim de caminar una estona. Fins i tot haguéssim agraït la passejada.
Doncs no, l’agència de mobilitat, en un moment d’inspiració, va decidir eliminar-lo i deixar el carril per als vehicles particulars. Al meu entendre, no en tenen ni idea.
Senyors de mobilitat: la resta de l’any, si no hi ha cap pont, aqüeducte o festa especial, el carril bus no el necessitem absolutament per res. Es que encara no se n’han adonat ?.
Amb el nou vial de la Margineda, encara que no estigui precisament pensat amb el cap, ja en tenim prou, ja no fem cues...
Actualment el problema circulatori només el tenim per travessar Sant Julià de Lòria, (problema que no solucionarà Govern amb la desviació prevista, túnels inclosos), i a l’avinguda Tarragona a Andorra la Vella.
Per travessar la parròquia de Sant Julià la única solució es una via directa, amb un sol túnel i completament per fora de la vila, no es trenquin mes el cap amb desviacions per dintre.
Per passar l’avinguda Tarragona, la única solució es eliminar el carril bus i fer un pas subterrani davant l’estació d’autobusos, com ja estava previst.
Ja se que no fa gaire bonic, però l’únic que funciona a tot arreu del mon son els passos elevats o soterranis, no les rotondes.
Tornant al carril bus, ja han decidit per on ha de passar ?.
Amb tants canvis, mala senyalització, ratlles discontinues, continues... ens estem tornant bojos, ja no sabem per on passar. Els turistes, com que ni se n’adonen no tenen cap problema: directament pel carril bus.
Com que no tindran mai el valor suficient per eliminar definitivament el carril bus: els demanaria una millor senyalització, i sobretot, que quan hi hagi un pont no el toquin.



Atentament,

MIQUEL CALSINA GORDI

divendres, d’octubre 06, 2006

CASS

AL CONSELL D’ADMINISTRACIÓ DE LA CASS,

Jo no entraré en el tema de qui ha de fer les lleis, ni de si se’ls ha tingut en compte o no, a l’hora de fer les Lleis. Encara que tinc la meva opinió personal sobre el tema, que pot ser contrària a molts al·legats, i que com darrerament vinc fent, em reservo.

El que no puc acceptar de cap manera, Sr Juli Fernandez i cia. es que vostès, elegits pels assalariats (entre altres), em diguin que he de retardar la meva jubilació.

No estic d’acord en retardar la meva data de jubilació ni un sol dia, per eixugar amb la meva feina, la mala gestió efectuada en la CASS.

No estic d’acord que hagi de treballar més temps abans de poder gaudir del merescut descans per tapar les males inversions efectuades pel Sr. Ubach.

No estic d’acord en donar ni un sol minut del meu temps per tal de compensar la nefasta gestió del Consell d’administració de la Cass, en aquella època.

No estic d’acord en que jo tingui que treballar mes per recuperar tots els diners que el Govern Forné s’ha endut de la Cass.

Sr. Fernandez i Sra. Cabot, he trobat les seves declaracions insultants i humiliants per a tots els assalariats i m’atreviré fins i tot a demanar la seva dimissió.

No puc consentir que vulguin tapar el frau i la mala gestió de la Cass amb el nostre treball i amb la nostra jubilació.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.

diumenge, d’octubre 01, 2006

carril bus

RAONS PER ELIMINAR EL CARRIL BUS.

Sortirem de Sant Julià de Lòria direcció Andorra la Vella, i farem el recorregut del bus exprés fins a data d’avui.

1. Plaça Laurèdia : Quan el semàfor es troba en funcionament, tot rutlla be i sense perill, però amb molt de trànsit s’ha d’eliminar. Si es posa en intermitent sense agents de circulació, girar direcció Espanya significa jugar-se la vida. Perquè funcioni sense perill es necessiten com a mínim dos agents de circulació. Un de sol es torna boig.
2. Primera parada: davant de la “Volvo”, els autobusos s’acumulen a totes hores i no hi caben, i a vegades en surten varis alhora, i a mes sense passatgers. A les 8 del matí sembla un formiguer de gent i de vehicles.
3. Sortida de Sant Julià: per un sol carril i pel centre de la població, juntament amb els vehicles particulars i amb la majoria de parades ocupades per camionetes, un caos circulatori fins pogué sortir de la població.
4. Rotonda del formatge: a la sortida de la vila. A veure qui passa primer, si el que va pel centre o el que puja per l’Avinguda Rocafort. El mes valent guanya. Baixant guanya el bus quan canvia de carril. I les furgonetes de la “vaca”, sempre guanyen.
5. Rotonda d’Aixovall: aquí el tema s’ha arreglat una mica, abans era l’embús mes gran de tota la via. Però vigilin quan la passin amb el bus, s’acostuma a fer un sol carril. La senyalització del bus de baixada es penosa i els turistes ni tan sols ho saben. Via de turistes doncs, enlloc de carril bus.
6. Entrades i sortides varies: de les “benzineres”, d’ automòbils Pyrenées,... s’han de fer totes pel carril bus, impossible passar directament al carril vehicles, amb el perill que això comporta, i amb l’agreujant de que si t’enganxa la “poli”, multa al canto.
7. Cacauet de la Margineda: aquí hi tenim de tot: Una sola parada bus a l’esquerra, tant de pujada com de baixada, cap pas de vianants, autobusos que fan tota la volta, vehicles que canvien de carril, centenars d’alumnes a la parada, esperant...
8. Nou vial de la Margineda: sense carril de baixada, perquè ?, es puja però de meravella, mirant de no atropellar cap obrer al pont de Madrid. Amb voreres de 4 metres, perquè ?.
9. Rotonda del bon racó: aquesta fa riure i tot, has de passar de canto, tort, pel mig, mirant de no enganxar-te amb el bus, de no menjar-te cap senyal.
10. Tornem a les entrades a magatzems varis: han quedat aïllats, ja poden buscar un altre emplaçament si no volen perdre la clientela.
11. Estadi municipal + bandes anti velocitat + semàfor estudiants Lycée + autocars estudiants + bus = embús.
12. Rotonda de la Comella (pont de Tobira): encara recordo amb nostàlgia, quan era l’única rotonda del país que funcionava. Ara s’ha convertit en un autèntic tap, on es concentren 2 carrils bus i dos carrils vehicles mes l’encreuament.
13. Rotonda de l’estació d’autobusos: l’altre tap del país. Aquí ja no saps per on anar, qui te prioritat, qui te mes pebrots per passar primer, l’agent de circulació ha desaparegut... On està el famós pas subterrani ?, perquè no es va fer ?... misteris de propietaris ?...
14. Torna a canviar de costat el carril bus, camions aparcats front l’Andorra 2000, taxis, vehicles particulars aturats als dos costats, semàfors cada 5 metres... un altre caos circulatori.
15. El preu abusiu del bus: no apte per a treballadors. I la mitjana d’usuaris, 1.000 ens diu el nostre Govern. Sembla molt !!!, doncs no, es una mitjana de dos passatgers per bus.
16. Poden afegir les raons que creguin convenients i que a mi se m’han oblidat.
17. SOLUCIÓ : UN TRANVIA.


Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.